Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Fyra svenska byråer i final i CMA

Publicerad: 16 Oktober 2013, 04:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:31

Spoon, OTW Communication, Appelberg och Matter kan vinna pris i The International Content Marketing Awards.


Ämnen i artikeln:

AppelbergSpoonOTW

Appelberg är den svenska byrå som fått flest nomineringar i tävlingen med fyra bidrag. I kategorin Best B2B: Industrial Manufacturing är Appelberg nominerad för tidningen Edge för Seco Tools, tidningen Evolution för SKF och tidningen Naphtenics för Nynas.

Den fjärde nomineringen är i kategorin Best use of photography för tidningen Shape som gjorts för SCA.

Spoon har ett nominerat bidrag i kategorin Best finance: "The safest people in the world" för If. I kategorin Best use of video har byrån två bidrag för Volvo Trucks som tagit sig till final: "Volvo Trucks – Working in the world's largest salt desert: Driver's World" och "Volvo Trucks – New Volvo FH roadtrain in the heart of trucking hell: Brian's Truck report".

OTW Communications har två nominerade bidrag: "Read me" för Ikea Services i kategorin Best internal och "The world cup of ice hockey app" för TV4 i kategorin Best travel & leisure.

I kategorin Launch of the year är Matter nominerade med sitt bidrag "Stena Roadtrip" för Stena Line.

CMA Awards arrangeras av den brittiska branschorganisationen Content Marketing Association. Prisceremonin hålls i London den 27 november.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AppelbergSpoonOTW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev