Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Friskis & Svettis väljer Tillväxtbolaget

Publicerad: 1 Juni 2012, 04:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:20

Friskis & Svettis vill öppna upp sin tidning Friskispressen mot nya annonsörsgrupper. Därför inleder de ett samarbete med Tillväxtbolaget.


Ämnen i artikeln:

Friskis Svettis

Anledningen till att Friskis & Svettis påbörjar ett samarbete med Tillväxtbolaget är att företaget de senaste åren har sett ett ökat intresse för hälsa och träning.

– Friskispressen når över 270 000 läsare per utgåva och mer än 500 000 läsare per år. Vi har en stor potential som mediekanal till svenska folket, säger Friskispressens chefredaktör Mattias Wising Bonde i ett pressmeddelande.

Samarbetet mellan Friskis & Svettis och Tillväxtbolaget kommer att innefatta Friskispressen, event, sampling och vissa andra annonsytor.

– Hälsa och träning är en multimiljardbransch där vi ser Friskispressen som en direkt mediekanal till svenska folket. Där kommer vi att börja bearbeta befintliga och nya annonsörer för kraftig tillväxt de närmaste åren, säger Niklas von Sterneck, vd för Tillväxtbolaget i pressmeddelandet.

Friskispressens säljare och projektledare, Tina Reuterswärd, kommer att arbeta med tidningen under Tillväxtbolagets flagg från och med 1 augusti.

Friskispressen startades 1978 och utkommer med 6 nummer per år.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Friskis Svettis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.