Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Frida Förlag byter namn till FAB Media

Publicerad: 3 Oktober 2016, 07:44
Uppdaterad: 3 Oktober 2016, 08:10

Med varumärken som Frida, SOLO och Chic byter Frida Förlag namn till FAB Media. Namnbytet ska spegla förändringsresan från ett tidningsförlag till ett digitalt och socialt mediehus för unga tjejer, enligt FAB Medias vd Anders Juhlin.


Ämnen i artikeln:

Frida FörlagFAB Media

– Vi är idag så mycket mer än ett tidningsförlag. Vi är ett socialt och digitalt mediehus som varje dag kommunicerar med hundratusentals tjejer och kvinnor i närmare dussinet olika kanaler utöver print. Vi når fler unga kvinnor än någonsin tidigare, säger Anders Juhlin i en kommentar.

Namnbytet kommer efter 35 år som Frida Förlag. Målbilden för namnbytet har varit ordet ”queen” som symboliseras med en krona i den nya logotypen.

– Vi gör namnbytet till stor del för våra viktiga kunders skull. Vi vill att det ska vara solklart vad vi står för, att vi är flera olika varumärken och att vi gör grymt innehåll för fantastiska tjejer och kvinnor, kommenterar FAB Medias kommersiella förlagschef Camilla Björkman.

Bakom den nya visuella identiteten ligger designstudion Bedow i Stockholm.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Frida FörlagFAB Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev