Frida Boisen blir digitalchef på Bonnier Tidskrifter – i sex månader

GT:s före detta chefredaktör Frida Boisen får ett halvår på sig att staka ut den digitala framtiden för Bonnier Tidskrifter.

Frida Boisen lämnade rollen som chefredaktör för GT tidigare i år, och har sedan dess varit ansvarig för Dagens Industris strategier för sociala medier.

Nu blir hon chef för digitala medier på Bonnier Tidskrifter.

Till en början handlar det dock om ett tidsbegränsat uppdrag. Frida Boisen tillträder uppdraget, som initialt sträcker sig över sex månader, den 1 oktober.

– Uppdraget som jag har fått är att genomlysa Bonnier Tidskrifters nuvarande digitala verksamhet och även staka ut den framtida digitala strategin. Lars Dahmén (Bonnier Tidskrifters vd, reds. amn.) och jag uppskattar att det kommer att ta sex månader, säger Frida Boisen till Dagens Media.

Uppdraget innebär att Frida Boisen blir chef över ett nätverk av sajter som enligt Bonnier har en samlad trafik på över 2 miljoner unika besökare per vecka.

– Vi behöver satsa på digital innovation, affärsutveckling och satsa mer på teknisk utveckling. Men att gå in exakt på vilka varumärken vi ska göra vad med vore att föregripa arbetet. Jag ser att det finns stor potential. Vi behöver ta viktiga kliv framåt, säger Frida Boisen.

Förra våren tog Daniel Frodin över som chef för Bonnier Tidskrifter digitala medier efter Peder Bonnier. Ett uppdrag som var ett tillägg till hans jobb som publisher för bland annat Korsord och Privata affärer, samt chefredaktör för Teknikens Värld.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

Publicerad 2015-09-15 06.47Uppdaterad 2016-04-19 09.16