Försvaret tar hjälp av Fokus

Försvarsmakten köper 170 000 exemplar av nyhetsmagasinet Fokus. Det är ett led i Försvarets rekryteringskampanj ”Välkommen till vår verklighet”.

Syftet med kampanjen är att hitta samhällsengagerade och spänningsletande rekryter mellan 18 och 35 år. De 170 000 exemplaren av Fokus ska Försvaret skicka hem till personer i målgruppen.

På Fokus omslag, på utgåvan som ges ut nästa vecka, sätter Försvaret dessutom ett klistermärke som knyter an till den övriga kommunikationen.

– Försvarsmakten ser Fokus som en perfekt budbärare för detta utskick då vi får en nyhetskoppling till ett medium som på ett trovärdigt sätt rapporterar om den typ av konflikter, oroshärdar och naturkatastrofer som Försvarsmakten är närvarande vid, säger Magnus Tegsved, marknadschef på Försvarsmakten, i ett pressmeddelande.

Enligt den senaste TS-redovisningen hade Fokus en upplaga på 33 600 exemplar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2012-09-27 12.00Uppdaterad 2015-12-06 14.10

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: