Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Försvaret tar hjälp av Fokus

Försvarsmakten köper 170 000 exemplar av nyhetsmagasinet Fokus. Det är ett led i Försvarets rekryteringskampanj ”Välkommen till vår verklighet”.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 27 September 2012, 12:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:10

Ämnen i artikeln:

FokusFörsvarsmakten

Syftet med kampanjen är att hitta samhällsengagerade och spänningsletande rekryter mellan 18 och 35 år. De 170 000 exemplaren av Fokus ska Försvaret skicka hem till personer i målgruppen.

På Fokus omslag, på utgåvan som ges ut nästa vecka, sätter Försvaret dessutom ett klistermärke som knyter an till den övriga kommunikationen.

– Försvarsmakten ser Fokus som en perfekt budbärare för detta utskick då vi får en nyhetskoppling till ett medium som på ett trovärdigt sätt rapporterar om den typ av konflikter, oroshärdar och naturkatastrofer som Försvarsmakten är närvarande vid, säger Magnus Tegsved, marknadschef på Försvarsmakten, i ett pressmeddelande.

Enligt den senaste TS-redovisningen hade Fokus en upplaga på 33 600 exemplar.

Läs mer om Försvarsmakten och deras kommunikation i DM Plus.

Ämnen i artikeln:

FokusFörsvarsmakten

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.