Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Filter når all time high

Både Filter och Offside ökar räckvidden.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Oktober 2014, 07:14
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:27

Ämnen i artikeln:

Filter

Magasinet Filter har generellt sett uppvisat ökande räckviddssiffror sedan starten. Som Dagens Media berättade tidigare i veckan bröts dock trenden med ständigt ökande intäkter under bolagets förra räkenskapsår.

Dagens släpp av Orvestos senaste räckviddssiffror (andra tertialet 2014) visar att Filter sätter ett nytt räckviddsrekord.

– Siffrorna har just firats av oss med tre flaskor Schlumberger mousserande på Wiens flyplats, på väg till tidningarnas konferens i Dubrovnik, skrev Tobias Regnell, vd och förlagsredaktör för Offside Press AB, i ett mejl till Dagens Media under onsdagskvällen.

Filter backade något i den föregående mätningen. De nya siffrorna visar att Filter har ökat med 14 procent till 114 000 läsare, vilket är den högsta siffran någonsin för tidningen.

Även Offside ökar med nära 23 procent till 65 000 läsare. Tidningens bästa notering gjordes 2009, då man enligt Orvesto nådde 85 000 läsare.

Tobias Regnell ser positivt på framtiden.

– Jag hoppas att Filters och Offsides förstaplats i Orvesto QRS mätning av läsaruppskattning, fortsätter ge resultat i dessa rena läsarsiffror. Och Hunger kommer absolut fortsätta öka sett till underliggande upplageökning.

Han menar att mått som lästid och trovärdighet uppskattas "minst lika mycket" av annonsörerna som antalet ögonpar.

Ämnen i artikeln:

Filter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.