Tidskrifter
Felutskick och avsaknad av strategier – så står sig tidskrifternas digitala abonnemang
Publicerad: 4 april 2022, 05:44
Breakits vd Camilla Bergman säger att hela användarupplevelsen, med onboarding och anti churn, är underutvecklad eftersom bolaget inte har prioriterat de teknikresurserna.
Tidskrifterna är outvecklade när det gäller flödena kring digitala prenumerationer, men samtidigt är många digitala erbjudanden fortfarande i sin linda.
✓ Breakit saknar strategi för att behålla prenumeranterna
✓ DI-gruppen drar igång ett projekt för att se över kundresan
✓ Fel utskick går till Dagens Medias abonnenter.
Ämnen i artikeln:
Svensk DamtidningBreakitReadlyNy TeknikDagens MediaTema: Digitala prenumerationerDigitala temaveckorFörhållandevis få tidskrifter erbjuder idag renodlade digitala prenumerationer. Framför allt är det inom b2b-segmentet som det erbjuds, men ett undantag inom b2c är Aller Medias Svensk Damtidning och Hänt. I
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.