Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Felutskick och avsaknad av strategier – så står sig tidskrifternas digitala abonnemang

Publicerad: 4 april 2022, 05:44

Breakits vd Camilla Bergman säger att hela användarupplevelsen, med onboarding och anti churn, är underutvecklad eftersom bolaget inte har prioriterat de teknikresurserna.

Tidskrifterna är outvecklade när det gäller flödena kring digitala prenumerationer, men samtidigt är många digitala erbjudanden fortfarande i sin linda.
✓ Breakit saknar strategi för att behålla prenumeranterna
✓ DI-gruppen drar igång ett projekt för att se över kundresan
✓ Fel utskick går till Dagens Medias abonnenter.


Ämnen i artikeln:

Svensk DamtidningBreakitReadlyNy TeknikDagens MediaTema: Digitala prenumerationerDigitala temaveckor

Förhållandevis få tidskrifter erbjuder idag renodlade digitala prenumerationer. Framför allt är det inom b2b-segmentet som det erbjuds, men ett undantag inom b2c är Aller Medias Svensk Damtidning och Hänt. I

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.