onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Fellowshop drar igång jämställd tidningsbyrå

Publicerad: 9 augusti 2010, 14:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43

Fellowshop startar tillsammans med Sanna Verner-Carlsson ett kundtidningsföretag med jämställdhet i fokus.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Affärsidén bygger på att producera kund- och personaltidningar utifrån ett jämställdhets- och mångfaldsperspektiv.

– Vi ser ett stort behov av det här och det är något som många missar idag. Det är också ett enkelt sätt för företag att visa att de tänker på jämställdhet och mångfald i alla led, säger Sanna Verner-Carlsson.

Byrån blir ett dotterbolag till Fellowshop och får namnet Fellow Publishing. Sanna Verner-Carlsson ska leda projektet och blir också delägare, men hon vill inte avslöja hur stor ägarandelen är. Bolaget ska också ta in ytterligare en delägare.

– Jag kan inte säga vem det är.

Bolaget kommer att spika sin första kund i september, berättar hon. Målet är att ha sex stora löpande uppdrag i slutet av 2011.

– Målet är att bli Sveriges mest kvalitativa leverantör av kund- och personaltidningar.

Hur mycket ska ni omsätta i år?

– Jag kan inte gå in på omsättningen. Men många fler än vad vi trodde har visat intresse när vi frågat runt.

Sanna Verner-Carlsson har tidigare jobbat inom Gringo-koncernen Latifeh, SVT Kommunikation, Heart, A4 och senast på reklambyrån Happyplace.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev