Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Feber lämnar Bonnier Magazines & Brands

Grundaren Roger Åberg köper tillbaka sajten: "Om vi var en liten del av Bonnier Magazines & Brands skulle vi bli en ännu mindre del av Bonnier News", skriver han.


Publicerad 2019-01-11 10:48

Ämnen i artikeln:

Bonnier Magazines Brands

Dela artikeln:

Det var drygt 15 år sedan Febers vd och chefredaktör grundade bloggen Macfeber, som senare döptes om till Feber, och blev en del av Bonnier Magazines & Brands. 

I samband med att Bonniers Magasinsdel blir endel av koncernens nyhetsverksamhet Bonnier News, köper grundaren tillbaka Feber.

"Det är så klart läskigt att lämna en trygg famn men också väldigt roligt, spännande och peppande! Bonnier har alltid varit en bra ägare, vi har fått ta ansvar för vår egen verksamhet och i princip varit helt fria att göra vad vi velat. Men Febers grej har alltid varit att vara snabba, nyfikna och prova nya saker, något som går mycket bättre om man inte är en liten del av en stor organisation", skriver Roger Åberg som är Chefredaktör för sajterna Feber.se och Tjock.se.

Dagens Media har tidigare rapporterat om Veckorevyn, som också brutits loss från Bonnier Magazines & Brands. I det fallet fortsätter Bonnier att äga varumärket, men printeditionen läggs ner, och chefredaktören Irena Pozar tar över driften. 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.