söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Expo ska synas mer i debatten

Publicerad: 8 februari 2012, 09:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Expo ska bli en mer professionell organisation för att möta de främlingsfientliga åsikterna. Det blir kommunikationsstrategen Anna Amnéus uppgift att tydligare profilera och marknadsföra dem.


RL

Rebecka Lindberg


– Hon vet vad Expo gör och står för, säger Daniel Poohl, chefredaktör för tidningen.

Förutom tidningen Expo, som kommer ut fyra gånger per år, anordnar Expo föreläsningar, seminarium och utbildningar. Under 2010 höll de 390 föreläsningar inför 32 000 personer.

– Vi känner att vi gör så otroligt mycket saker och organisationen växer hela tiden. Vi behövde någon som kunde samordna hur vi syns utåt, säger Daniel Poohl.

Med rekryteringen hoppas han att Expo ska kunna ligga ett steg före de grupper de granskar i stället för ett steg bakom.

– Allt fler känner att de vill göra något och vänder sig till oss och ju fler vi engagerar desto fler frågor väcks och med det ett behov av information, säger han.

Att de inte rekryterat någon tidigare har varit en ekonomisk fråga, enligt Daniel Poohl.

– Vi måste vara försiktiga med rekryteringar och har inte råd med hur mycket personal som helst, säger han.

Expo har byggt om lite i organisation för att göra en anställning möjlig. Den viktigaste skillnaden är enligt Daniel Poohl att defått en tydligare ledningsgrupp.

Anna Amnéus har tidigare varit kulturredaktör på tidningen och kommer närmast från sitt jobb som politisk sekreterare hos Socialdemokraterna.

– Hon har jobbat här tidigare och vet vad vi gör. Sen förstår hon hur det politiska livet fungerar, säger Daniel Poohl om sin nyakollega.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev