Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Ernst Kirchsteiger får egen tidning

Publicerad: 3 April 2012, 12:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Content Innovation gör ny tidning med tv-kändisen Ernst Kirchsteiger. "Om saker som gör livet vackrare", säger vd Andreas Leijon.


Ämnen i artikeln:

Content InnovationSpoon

Första numret av Hemma med Ernst planeras till hösten.

– Tidningen kommer handla om allt som är Ernst, alltså trädgårdsarbete, inredning och matlagning. Saker som gör livet vackrare, säger Andreas Leijon, vd på content marketing-bolaget Content Innovation, vars förlag Content Innovation Publishing producerar tidningen.

Det blir förlagets första produkt. Vem som blir chefredaktör är inte klart än.

– Vi är fortfarande i planeringsstadiet. Hemma med Ernst blir en tidskrift som ska kompletteras med lite kringprodukter, som en stark webb och Facebook-närvaro.

Hur delaktig är Ernst Kirchsteiger i tidningen?

– Väldigt, han kallar den sin bebis. Vi står för produktionen, men jobbar väldigt nära Ernst. Han är delaktig i alla delar, säger Andreas Leijon.

Till att börja med planeras fyra nummer per år av Hemma med Ernst – kring jul, påsk, sommar och ett höstnummer.

Tidningen blir annonsfinansierad, och samtal pågår med externa samarbetspartner kring tidningen.

– Det kan jag inte prata mer om, men jag kan säga att det finns ett stort intresse av att synas tillsammans med Ernst. Han har en hängiven fanskara som många vill komma i kontakt med, säger Andreas Leijon.

Content Innovation startade i höstas av Lars Frank och Per Boström.

Lars Frank jobbade med tv-kocken Per Morbergs tidning Magasin Morberg på Bonniers kundtidningsförlag Spoon Lab, och diskussioner pågick om att tidningen skulle med till det nya bolaget.

Istället lades Magasin Morberg ner efter ett fåtal nummer.

– Vi pratade om det, men Pers syn på affärsmodellen skiljde sig ganska mycket från vår så vi beslutade oss för att tacka nej till det uppdraget. Då lade Per ned tidningen, som han ägde, säger Andreas Leijon.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Content InnovationSpoon

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.