Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Egmont vill ta norsk modetitel till Sverige

Publicerad: 19 December 2011, 11:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:38

I september förra året lanserade Egmont i Norge tidningen "MbyM – Made by me". Nu utreder svenska Egmont om man vill ta den till Sverige.


Ämnen i artikeln:

Per KjellanderEgmont

Vid lanseringen i Norge tog Egmont in designern Tine Solheim som kreativ redaktör för magasinet, som kostar hela 169 norska kronor.

– Det är ett annorlunda koncept med ett glossy handarbetesmagasin, säger Egmonts vd Per Kjellander till dagensmedia.se.

Nu har Egmont registrerat titeln "MbyM – Made by me" hos det svenska Patent- och registreringsverket. Men om den blir verklighet är inte klart än, menar Per Kjellander.

– Vi har inte beslutat något än, men vi värderar tidningen just nu, säger han.

Hélène Mönnich Börjeson, fackchef för mat och mode på Egmont, står som utgivare.

Tidningen ska ges ut med fyra nummer per år, enligt utgivningsbeviset.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

Per KjellanderEgmont

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.