Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Egmont organiserar om – flera chefer lämnar

Åsa Holmström och David Seifors lämnar Egmont när tre affärsenheter blir två.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 02 Februari 2016, 11:05
Uppdaterad: 02 Februari 2016, 12:24

Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

I dag har tidskriftsförlaget Egmont Publishing tre affärsenheter– Man, Kvinna och Kids. Nu genomför förlaget en förändring som innebär att verksamheten organiseras om till två enheter, utifrån kontoren i Malmö och Stockholm.

I samband med det försvinner de nuvarande förlagsdirektörstjänsterna för enheterna Man, Kvinna och Kids, liksom tjänsten som marknadsdirektör.

Istället inrättar Egmont två nya tjänster som förlagsdirektörer i Stockholm respektive Malmö.

– Vi jobbar hela tiden med att både gasa och bromsa. Vi växer och förvärvar och satsar samtidigt som vi effektiviserar och förenklar. Det här är en del av vår strategi för att få en enklare och tydligare organisationsstruktur, säger Per Kjellander, vd för Egmont Publishing, till Dagens Media.

Marika Bark, som i dag är förlagsdirektör för affärsenheten Kids, föreslås bli förlagsdirektör i Malmö. Samtidigt väljer Åsa Holmström, som idag är förlagsdirektör för Kvinna, att säga upp sig. Också David Seifors, marknadsirektör för Kvinna och Man, väljer att lämna Egmont.

– Tjänsterna försvann och de har valt att sluta i samband med förändringen. Jag hade gärna sett att de båda två stannat inom verksamheten. De har gjort ett otroligt bra jobb under sina år på Egmont, säger Per Kjellander.

Det är sedan tidigare känt att Per Melander, som varit förlagsdirektör för affärsenheten Man, också lämnar Egmont.

Rekryteringen av en ny förlagsdirektör för verksamheten i Stockholm har påbörjats.

Den nya organisationen väntas vara på plats den 1 mars. Fackliga förhandlingar har inletts.

Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.