Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Efter prenumerationshaveriet – Aller Media stärker kundservicen

Publicerad: 2 Juli 2015, 06:49
Uppdaterad: 18 Januari 2016, 15:06

Aller Medias byte av prenumerationssystem blev ett haveri. Nu ska problemen vara lösta.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Felaktiga fakturor, autogiron som inte funkade och betalningar som inte registrerades. När Aller Media bytte prenumerationssystem under hösten blev resultatet allt annat än smärtfritt. Kunder som undrade vad som hände drabbades av långa väntetider.

Enligt uppgift till Dagens Media kan prenumerationskaoset även få effekter för tidskriftsjättens resultat för räkenskapsåret 2014/2015.

Dagens Media har sökt Aller Medias vd Bodil Ericsson Torp, som via kommunikationschefen Kristina Hagbard hälsar att hon inte kommenterar frågor kring förlagets resultat under innevarande räkenskapsår.

I ett pressmeddelande uppger Aller Media nu dock att ”kraftfulla åtgärder” har vidtagits. Bland annat har personalstyrkan inom kundservice utökats från 20 till 100 medarbetare.

Fredrik Löfgren blir nu ny kundservicechef på Aller Media. Han har under våren jobbat med att stärka bolagets kundservice i samband med bytet av prenumerationssystem och kommer närmast från konsultbolaget Navigio.

På Aller Media hoppas man att höstens problem nu ska höra till historien i och med rekryteringen.

– Jag är mycket nöjd med att Fredrik har valt att börja hos oss. Under Fredriks ledning har vi under våren gjort många viktiga förbättringar och framsteg, så att vi idag har en godtagbar service till våra kunder. Nu är vi beredda att ta nästa steg och utveckla vår kundservice till toppklass, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller Media, i ett pressmeddelande.

– Det är klart att det varit en exceptionell tid för oss alla, men nu kan vi gå vidare. För mig har vårens arbete också gett mig en väldigt god inblick i och förståelse för de möjligheter som vi har framför oss. Det finns ett fantastiskt driv i organisationen och att få möjlighet att jobba på ett av Sveriges ledande mediehus med det som jag brinner för – ett kundmöte i världsklass – är så klart väldigt inspirerande, säger Fredrik Löfgren.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.