Gå direkt till textinnehållet

Efter alla fadäser – Arlanda Express ut i upphandling

Travel Media riskerar att tappa storkunden Arlanda Express efter flera fadäser.

Dagensmedia.se har i flera artiklar berättat om krisande Travel Media, som som bland annat producerar Arlanda Express ombordtidning Xpress Magazine.

Tidningen har drabbats av flera missöden. I december tvingades Travel Media bland annat att be Arlanda Express om ursäkt efter att tidningens julnummer innehållit flera allvarliga fel.

Ett halvår tidigare tvingades Arlanda Express också att pudla efter att ha publicerat sexistiska bilder där kocken Louise Johansson bland annat slickade utmanande på en vattenstråle.

Nu står det klart att Arlanda Express går ut i en upphandling för att hitta en producent för ombordtidningen.

– Ja det stämmer att vi ser över samarbetet. De fortsätter att leverera under 2013 och sedan blir det ny upphandling igen, säger Arlanda Express marknadschef Camilla Laaksonen till dagensmedia.se.

Varför?

– Ibland behöver man utvärdera saker och det var en bra tidpunkt just nu

Är ni nöjda med samarbetet med Travel Media?

– Vi är väldigt nöjda med samarbetet som varat under ett tiotal år.

Kjell Santesson är vd på Travel Media, som alltså riskerar att tappa en av sina största kunder:

– Vi producerar magasinet under hela 2013, sen är det dags för omförhandling, så det är inga konstigheter alls, säger han till dagensmedia.se.

Dante Thomsen

Helen Preutz

Publicerad 2013-03-12 09.32Uppdaterad 2015-12-06 12.05

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: