Få hela storyn
Starta din prenumeration
Tidskrifter
Publicerad: 27 november 2013, 13:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:55
OTW vann två guld i content marketing-tävlingen Pearl Awards i New York.
OTW är den enda svenska segraren i tävlingen, i konkurrens med 600 bidrag från 13 olika länder.
OTW vann guld för bästa mobilapp och bästa interaktiva innehåll.
Den prisade appen, TV4:s Hockey app, har utvecklats i samarbete med Mobiento.
– Hockyappen hade ett enormt genomslag, vi hade över 130 000 nedladdningar och mer än 35 000 samtidiga användare på vissa matcher, säger Jonathan Nordin, projektledare på TV4, i ett pressmeddelande.
Priset för bästa interaktiva innehåll var för Parks and Resorts sommarmagasin, där man med hjälp av en app kan aktivera ett tiotal filmer kopplade till magasinet.
– Det är jättekul att vi vinner två guld i så stark konkurrens. Det här är ett kvitto på att vi i Sverige ligger i framkant och att OTW skapar content marketing i världsklass, säger Anders Rask, vd på OTW Communication, i ett pressmeddelande.
LÄS MER OM DE PRISADE OTW-BIDRAGEN HÄR:
Koncept: OTW
Utveckling: Mobiento
Projektledare OTW: Tobias Boström
Projektledare TV4: Jonathan Nordin
Redaktör: Erika Gohde
Art Director: Jessica Sunnebo
Ansvarig Parks and Resorts: Tina Landelius