Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Driva Eget satsar digitalt

Publicerad: 19 september 2012, 11:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Driva Eget sjösätter webb-tv och Iphoneapp och ökar samtidigt utgivningstakten.

Ämnen i artikeln:

LRF MediaDriva Eget

EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Entreprenörstidningen Driva Eget köptes i vintras upp av LRF Media. Nu drar tidningen igång med webb-tv under namnet Driva Eget Play.

Webb-tv:n drivs med hjälp av sponsorer, vilket enligt tidningens chefredaktör Anders Andersson innebär att webbsatsningen redan går med vinst.

– Vi kör webb-tv-satsningen tillsammans med Mindpool. Tanken är att vi ska lägga ut minst ett inslag i veckan under resten av året. Vi har tagit in sponsorer för att få det att gå ihop och tv:n är nu vinstdrivande från första inslaget, säger han till dagensmedia.se.

De fem sponsorer som redan är klara är Säkra, Skandia, Ikanobanken, Moderna försäkringar och Movestic.

Utöver webb-tv:n har tidningen även sjösatt appar till Iphone.

– Sponsoravtal ligger i tiden. Sedan har nätet blivit viktigt för oss, vi drar in många prenumerationer den vägen, säger Anders Andersson.

Tidningen kommer även att gå ut med A5-bilagor, som kommer att gå i nästan alla nummer de närmsta året.

– Det är en liten bilaga på 16 till 20 sidor som ligger inklistrad i tidningen. Första bilagan kommer i oktober på tema fakturaskojarna. Bilagorna finansieras med sponsorer, säger Anders Andersson.

Driva Eget kommer under nästa år även att öka utgivningstakten, från sex till åtta tidningar per år. Anders Andersson säger att de nya satsningarna beror på ett ökat intresse för småföretagande.

–  Det pratas mycket om småföretagande och vi ger tips och råd som många gillar. Sedan har vi haft en lyckosam kampanj med Swedbank där kunderna har provat tidningen. Den kampanjen fick ett genomslag över förväntan, säger han.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev