Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

DN släpper glossy magasin

Publicerad: 18 Oktober 2013, 11:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Just nu pågår arbetet med att utveckla DN:s nya helgbilagor.


Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter

För två år sedan genomgick Dagens Nyheter en formmässig omgörning. Bland annat tillkom DN Stockholm som egen rygg, medan sporten flyttade in i nyhetsdelen.

Nu är det dags för en ny översyn och denna gång har Dagens Nyheter valt att koncentrera sig på helgläsningen.

– Vi ville hitta ett koncept som både tilltalar våra annonsörer och genererar läsarintäkter, säger Fredrik Björnsson, som i våras lämnade DI för att bli administrativ redaktionschef på DN, till Dagens Media.

Tillsammans med designchefen Rickard Frank är han ansvarig för projektet.

– Vi vill förtydliga vårt erbjudande och utveckla nyhetsmaterialet. I mångt och mycket handlar det om en ompaketering och förädling av det material vi har.

Konkret handlar det om tre helgbilagor. Fredagens tema är Stockholm med fokus på mat och dryck, lördagsbilagan blir i form av ett glossy magasin där nyhetsmaterial blandas med flärd, och söndagsbilagan blir ett kulturmagasin.

De nya helgbilagorna, som kommer att produceras utan inköpt material, planeras till december eller januari.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.