Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

DI lyfter fram idéerna i nytt magasin

Publicerad: 21 Februari 2013, 14:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:55

Om en månad lanserar DI sin nya satsning – ett läsmagasin med intervjuer och reportage med fokus på idéer som driver människor och processer.


Ämnen i artikeln:

DI

DI Idé är ett nytt magasinskoncept från DI-gruppen som ska ges ut både i tryckt och digital form med lansering den 21 mars.

– Jag vill egentligen inte avslöja för mycket, men det handlar om idébyggande och entreprenörskap, säger redaktören Birger Marklund till dagensmedia.se.

DI Idé kommer att kickas ut till DI:s prenumeranter och blir ett läsmagasin med stora intervjuer och reportage med djup och bredd.

Mellan utgivningarna av den trycka tidningen ska den digitala versionen, som främst är avsedd för läsplattor, att hålla DI Idé levande.

Premiärnumret blir 120 sidor tjockt och produceras huvudsakligen av den ordinarie redaktionen, plus några frilansare.

– Detta är något helt nytt och jag är övertygad som att den kommer att ge mycket inspiration till alla som har någon längtan efter entreprenörskap, säger Birger Marklund.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

DI

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.