Tidskrifter
Detta ska lyfta tidskriftsförlagen
Publicerad: 12 mars 2020, 09:32
Ett attraktivt innehåll är centralt för att lyckas med andra intäktskällor och växa inom B2B, säger Anders Rask, strategidirektör på Aller Media.
Foto: Janne Næss
NYA AFFÄRER DEL 3. Inte enbart tidningsföretagen utan även tidskriftsförlagen skruvar på sin verksamhet och startar nya affärsområden för att få in pengar från annat håll när de traditionella intäkterna viker.
Senaste Orvesto Konsument (2019:3) visar på samma utveckling som vi vant oss vid att se, nämligen ett eskalerande räckviddstapp för tidskrifterna i print. Värst ser det ut för livsstilsmagasinet
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.