Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

"Det är alltid kul att vinna"

Publicerad: 21 Oktober 2010, 11:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:34

Tre frågor till Staffan Hällerfors, marknadschef på Dagens Samhälle, tidningen som kammade hem Årets Marknadsföringspris på Tidskriftsgalan.


Ämnen i artikeln:

Dagens SamhälleSveriges TidskrifterTidskriftspriset

Hur känns det?

– Det är oerhört smickrande, naturligtvis. Det är alltid kul att vinna.

Varför tror du att ni lyckades så bra?

– Den undersökning som vi vann för, Varumärkesprotokollet, där vi mätt attityder och kännedom hos våra läsare till olika varumärken, har ju fått oss att uppnå syftet att få kontakt med marknadsavdelningar på större företag. Den här undersökningen har verkligen genererat intäkter till oss, samt nått det syfte som vi hade med den, att få till de här besöken. Det är det som gjorde att vi vann.

Vad innebär det här för Dagens Samhälle?

– Det betyder främst en hel del internt, för oss och för våra säljare. Sveriges Tidskrifter är en stor branschorganisation, och på så sätt är detta även någon form av kvalitetsstämpel på det vi gör. Det tror jag att man som både annonsör och medierådgivare uppmärksammar, vilket stärker vårt varumärke.

Juryns motivering lyder:

"För befintliga och potentiella annonsörer kan kunskap om det egna varumärkets  styrka, eller brist därav, bli en aha-upplevelse när de presenteras på ett nytt sätt.

När kunskapen förmedlas av en tidskrift som med stor kännedom om sin målgrupp också lyckas visa hur den kan hjälpa till att öka varumärkets styrka, blir det relevant för båda.

Vår vinnande tidskrift har genom ett smart, målmedvetet och väl genomfört arbete uppnått imponerande resultat. Både tidskriften och dess annonsörer är att gratulera! Vinnare är Dagens Samhälle."

Ardalan Samimi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.