Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

De kan vinna Årets medierådgivare

Publicerad: 18 Oktober 2017, 09:26
Uppdaterad: 18 Oktober 2017, 10:36

Här är de sista nominerade för årets upplaga av Tidskriftspriset.


Ämnen i artikeln:

TidskriftsprisetTidskriftsgalanSveriges Tidskrifter

Tidskriftsgalan 2017 går av stapeln på den 8 november på Cirkus i Stockholm. I samband med det delas också tolv priser ut under rubriken Tidskriftspriset 2017.

Nu avslöjas de nominerade i den tredje och sista gruppen där endast ett pris ingår, nämligen Årets medierådgivare.    

– Annonsintäkter och relationen till de som hjälper vår bransch att skapa dem, har alltid varit viktigt för våra medlemmar. Det finns många duktiga medierådgivare med gedigna kunskaper om tidskrifternas styrkor som annonsmedium, säger Kerstin Neld, vd för Sverige Tidskrifter, i en kommentar.

Kategorin är enligt Sveriges Tidskrifter en spegling av "den utveckling som sker i tidskriftsbranschen med personer som har förmågan att skapa kommersiella samarbeten som ger effekt".

Vem som kammar hem priset avgörs av en jury bestående av ordförande Lotta Cederbom (kommersiell direktör på Aller Media), Andreas Sandin (annonsdirektör på Bonnier Magazines & Brands), Niklas von Sterneck (grundare av Tillväxtbolaget) samt Ingmar Brynell (försäljningschef på Egmont).

På scen för att leda Tidskriftsgalan om drygt tre veckor kommer Irena Pozar, Helle Klein, Thomas Mattsson och Jan Helin vara. 

De nominerade i första och andra kategorin.

Här de nominerade i Årets medierådgivare:

Sofia Karakatsanis Andersson

"Alltid med kunden i fokus bjuder hon in oss mediehus till kreativa diskussioner om nya spännande upplägg. I en tid när allt går snabbare än någonsin så lyckas hon ändå ge oss framförhållning och se till att man som säljare har rätt förutsättningar för att kunna leverera. Hon ställer höga krav på sig själv och sin omgivning, vilket leder till framgångsrika möten och affärer. Hon är en stark stjärna och en av byråns nyckelpersoner".

Nike Bergström

"Juryn uppskattar Nike för att hon utifrån stort engagemang och stor kunskap om kundens utmaningar och behov bjuder in medierna till en djup och lyhörd dialog. Detta är grunden i att de lösningar som tas fram både är långsiktiga och effektiva. Hon har allt det som krävs för att vara en av de bästa!"

Anki Kujansuu

"Med sin långa erfarenhet har hon arbetat med många olika kunder och mediesäljare. Hon är alltid nyfiken på nya plattformar och kanaler och tar sig tid att ta in nyheter för att utveckla kundens affär. Med beundransvärd noggrannhet, driver hon många kunder, kampanjer och möten med oss mediehus i högt tempo. Otroligt uppskattad av hennes kunder, kollegor och alla branschens säljare. En riktig stjärna!"

Karoline Olsson

"Hon är affärsmässig och ser till att kunden får bästa erbjudandet, samtidigt som hon säkerställer att alla känner sig som vinnare. Genom att tidigt involvera mediesäljaren i kundens utmaningar får hon ut lite extra av oss mediehus. Vi får bättre förståelse för kundens affär. Hon är kunnig i cross-media, vet hur olika medier samverkar och hur man maximerar effekten i respektive kanal. Dessutom är hon noggrann, trevlig och tillgänglig, vilket gör henne populär såväl hos kunder som samarbetspartners".

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev