Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Dagens digitala ansiktslyft

Publicerad: 24 September 2014, 07:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:27

Kristna Dagen.se görs om och satsar på webb-tv och podd.


Ämnen i artikeln:

Dagen

Den kristna tidningen Dagen.se har runt 30 000 unika besökare i veckan på desktopsajten, enligt Kia-index. Enligt tidning ökar deras mobilsajt ständigt.

I dag lanserar Dagen.se en ny responsiv sajt, med ny design och nya funktioner.

– Vi hoppas att utseendet och innehållet ska locka fler och nya läsare, säger Ann Jonsson, chef för digitala medier på Dagen, i ett pressmeddelande.

För att förenkla och samordna teknik och utveckling har arbetet skett i samarbete med tre norska tidningar (Vårt Land, Dagsavisen och Klar Tale) som likta svenska Dagen ges ut av koncernen Mentor Medier.

Samtliga titlar har arbetat med den svensk webbyrå Oxys i omgörningen.

I och med nylanseringen kommer Dagen.se även inleda flera digitala satsningar, bland annat på webb-tv och egen podd.

– Dagen måste ta ytterligare kliv in i framtiden och detta är viktiga steg vi tar nu, säger Felicia Ferreira, vd och chefredaktör, i pressmeddelandet.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.