Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Content Innovation vinner ny kund

Publicerad: 5 Juni 2013, 06:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:43

Kundtidningsförlaget Content Innovation tar över utgivningen av servicebolaget Bravidas interntidning Bravisen.


Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Service och installationsbolaget Bravidas interntidning Bravisen ska få ett ansiktslyft. Till sin hjälp tar företaget hjälp av kundtidningsförlaget Content Innovation som får ansvaret för totalproduktion av innehåll och form.

– Den nya tidningsdesignen lutar sig mot den grafiska profilen för Bravida i stort, men har fått flera redaktionella moment adderat till sig. Resultatet blir en produkt med tydlig avsändare som medarbetarna känner en nära relation till, säger Andreas Leijon, vd på Content Innovation i ett pressmeddelande.

Bravisen ges ut fyra gånger per år och skickas till företagets drygt 5 000 anställda i Sverige.

– Genom Content Innovation får vi del av erfarenhet och expertis för att tidningen ska skapa en stark relation med våra anställda. Deras närvaro över landet samt deras designkompetens var viktiga faktorer när vi bytte leverantör. De ger oss en helhetslösning, säger Anna-Klara Kling Nordenskiöld, kommunikatör på Bravida i pressmeddelandet.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.