Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Chefs marknadschef slutar

Publicerad: 17 December 2015, 13:32
Uppdaterad: 17 December 2015, 13:36

Per Johnsson, marknadschef på Chef, har valt att lämna tidningen efter drygt tre år.


Ämnen i artikeln:

Chef

– Det har varit tre fantastiskt roliga och intensiva år på Chef, säger Per Johnsson till Dagens Media och fortsätter:

– Det har varit en resa då vi tagit stora kliv inom det digitala området. Chef har dessutom lyckats öka räckvidden på papperstidningen under denna period och är ett av de förlag som klarat sig mycket väl i dagens medieklimat. Nu väljer jag att sluta för att söka mig vidare mot nya utmaningar.

Per Johnsson lämnar Chef vid årsskiftet.

– Det första jag ska göra är att ta ledigt tillsammans med familjen och ta hand om nytillskottet, en son som föddes i november. Sedan blir det en resa till varmare breddgrader. Därefter får vi se vad som händer. 

Vill du stanna kvar i mediebranschen?

– Jag utesluter inget, att arbeta som marknadschef är bland det roligaste som finns, när man som jag fått arbeta med att utveckla starka varumärken.

Vem tar över efter dig på Chef?

– Ingen som tar över min roll formellt nu på direkten. Chef tar in en konsult på deltid till en början. 

Per Johnsson jobbade tidigare som konsult inom media och marknadsföring, dessförinnan var han marknadschef på Talentum med ansvar för bland annat Affärsvärlden.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Chef

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.