Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Camilla Björkman blir ny kommersiell förlagschef på Frida

Publicerad: 14 Oktober 2015, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:25

Frida Förlag bygger ut sin kommersiella avdelning och rekryterar Camilla Björkman från LRF Media.


Ämnen i artikeln:

Frida

Frida Förlag bygger ut sin kommersiella avdelning och rekryterar Camilla Björkman som kommer att ansvara för förlagets fortsatta affärsutveckling med stort fokus på den växande digitala affären.

– Jag är supertaggad över att börja jobba med Frida Förlag. Det känns verkligen helrätt, inte bara för att de har en fantastisk målgrupp i form av unga kvinnor utan att de även är så drivna, säger Camilla Björkman, tillträdande kommersiell förlagschef till Dagens Media.

Hon fortsätter:

– Det är verkligen spännande att få hoppa på den här resan som Frida gör just nu, när de arbetar så bra digitalt och sprider sig på alla plattformar. Det enda jag ska göra nu är att komma in och hjälpa till att göra business.

Camilla Björkman kommer närmast från LRF Media där hon varit chefredaktör för tidningen Driva Eget.

– Det känns tråkigt såklart att lämna LRF och kanske framförallt Driva Eget, det har ju varit min bebis. Men det känns ändå spännande att få gå till en ny utmaning.

Genom sajter som solomag.se, frida.se, chic.se och shapeup.se säger sig Frida Förlag ha snabbt byggt upp en stark närvaro i målgruppen, unga kvinnor, och under september månad närmade sig förlaget miljonen unika besökare. Även tv-satsningen Frida Play,  har enligt förlaget  blivit en succé och är nu uppe i 30 000 tittare per vecka.

Camilla Björkman tillträder sin tjänst som kommersiell förlagschef på Frida Förlag den 8 december 2015.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Frida

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.