Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Cafés nya affärsområde – gör läsare till kreatörer

Publicerad: 14 Maj 2020, 06:01

Café skapar ett exklusivt community där läsare får möjlighet att jobba med kampanjer.

Foto: Egmont

Café, i samarbete med Society Icon, utökar sitt annonserbjudande. Läsarna kan bli ”Café Icons” och tidningens samarbetspartners erbjuds kampanjer direkt med dessa.


Ämnen i artikeln:

Café

Med hjälp av teknikpartnern Society icon skapar Egmont-tidskriften Café ett exklusivt community där läsare får möjlighet att jobba med kampanjer. Resultatet kan sedan spridas i privata kanaler, liksom i Cafés och andra kringliggande kanaler. 

– Vi vet att många av våra läsare, följare och besökare är engagerade, kreativa och aktiva i livet och i digitala kanaler. Nu bjuder vi in dem att skapa innehåll ihop med oss. På så sätt får de möjligheten att bli en del av Cafés kanaler samt chansen att jobba direkt med de varumärken vi jobbar med. Framtidens Café skapar vi tillsammans med våra läsare, säger Kristofer Steneberg, chefredaktör på Café, i ett pressmeddelande.

Utöver möjligheten att jobba med kampanjer och skapa innehåll för tidningen, kommer Cafés ”icons” kunna ta del av exklusivt innehåll, inbjudningar till event, tävlingar med mera.

LÄS ÄVEN: Aller Media gör läsare till Influencers 

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Café

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.