Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Bonniers krafttag ska lyfta tidningen S

Publicerad: 7 Mars 2011, 05:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Kändistidningen S kampanjar med Amelia. Nu skänker förlaget bort senaste numret av tidningen för att locka nya läsare.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterSAmelia

Tidningen S lanserades under förra våren för att ta läsare från konkurrenten Allers.

– Amelia är en av Sveriges mest sålda tidningar och vi vill öka kännedomen om S, säger Pamela Andersson, chefredaktör på S.

Som dagensmedia.se tidigare berättat har tidningen S haft svårigheter med att nå ut till de tänkta läsarna.

Enligt uppgift till dagensmedia.se ska tidningen S försäljningssiffror i dag ligga på omkring 13 000 i genomsnitt per nummer.

– Det stämmer inte, säger Pamela Andersson.

Vilka upplagesiffror har tidningen?

– Vi pratar än så länge bara om tryckupplagan och den ligger omkring 50 000 - 60 000, säger Pamela Andersson.

– Inom tidningen har vi sagt att vi inte går ut med upplagesiffror, säger Agneta Ljungman, marknadschef på tidningen S.

Mot slutet av mars lanserar tidningen en stor kampanj i print och tv. Att ge bort det senaste numret av S gratis med Amelia är ett första led i den kampanjen förklarar Agneta Ljungman:

 – Vi satsar fortsätt väldigt starkt på S och det gör även Bonnier som tror mycket på titeln. Jag är väldigt stolt över produkten, säger Agneta Ljungman.

Pamela Andersson håller med:

– Vi vill se till att S syns och hörs mest under 2011.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterSAmelia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev