Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Bonnier utmanar Lantliv

Bonnier satsar på lantlig inredning med det nya magasinet Sköna Hem Country Life.

Ardalan Samimi


Publicerad: 11 Oktober 2010, 12:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:36

Ämnen i artikeln:

BonnierBonnier TidskrifterSköna HemLRF Media

Sköna Hem Country Life tar avstamp i inredning och hem och kommer att handla om den lantliga stilen och livsstilen.

Magasinet riktar sig främst till samma målgrupp som systermagasinet Sköna Hem. Det vill säga inredningsintresserade kvinnor i åldern 25 till 65 år, med bra ekonomi.

– Men vi hoppas på att attrahera även en hel del andra som kanske inte är helt trogna Sköna Hem men som är intresserade av den lantliga stilen, säger Claes Blom.

Förutom inredning kommer magasinet att innehålla mat, mode, vin och annat med anknytning till den lantliga livsstilen. I segmentet finns titlar som LRF Medias Lantliv.

– Hela den här lanttrenden är ganska stark just nu, och det finns många olika spännande uttryck för livsstilen som vi vill visa med den här tidningen.

Har ni knutit er an några annonsörer?

– Jag kan inte säga några namn, men vi har många intresserade som vill nå just den här målgruppen, säger Claes Blom.

De planerar att släppa magasinet under 2011 som en one-shot, berättar Claes Blom., men skulle det gå bra är de förberedda för en fortsättning.

Magasinet ska ha en upplaga på mellan 40 000 och 50 000 exemplar, och kommer till stor del att säljas som lösnummer och direkt till Sköna Hems prenumeranter.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.