fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Bonnier Tidskrifter och Tailsweep startar influencernätverk

Publicerad: 27 januari 2017, 08:41
Uppdaterad: 27 januari 2017, 09:20

"Sammanslagningen innebär att vi blir störst på influencermarketing och kan erbjuda annonsörerna en unik bredd av influencers att samarbeta med", säger Andreas Sandin, försäljningsdirektör på Bonnier Tidskrifter (mitten).

Bonnier Tidskrifter kraftsamlar influenceraffären – samtidigt lämnar Tailsweeps vd Öjje Holt för att starta online-casino.

Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterTailsweep

AT


När influencersbolaget Tailsweep blir en del av Bonnier Tidskrifters erbjudande är syftet att erbjuda nya möjligheter för besökare att hitta nya influencers.

I det nya influencernätverket finns ett stall på 250 profiler, som inkluderar bland andra Sanna Nielsen, Charlotte Perrelli, Camilla Läckberg, Frida Fahrman och Jesscia Almenäs.

Även annonsörerna ska gynnas genom samarbetet, genom nya tekniksatsningar som gör att de kan nå djupare och mer effektivt in i målgrupper.

– Vi älskar influencers och därför känns Tailsweep och Bonnier Tidskrifter som en match made in heaven. Tailsweep jobbar fantastiskt bra med sina influencers, kunder och kommer med spännande tekniska lösningar. Inte bara att vi kan erbjuda våra annonsörer ett nytt unikt samarbete, även våra influencers får en ny unik karriärsstege, säger Frida Boisen, Digital chef på Bonnier Tidskrifter, i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Vi kan erbjuda dem samarbeten med nya profiler och nya kreativa redaktionella upplägg. Det känns som en dröm att vi får koppla ihop nya digitala talanger med våra starka varumärken, sajter, magasin och eventaffärer, säger Frida Boisen, Digital chef på Bonnier Tidskrifter, i ett pressmeddelande.

Tailsweep har ett nätverk med cirka 190 fristående influencers och har som nätverk inriktning på blogg, Instagram, Facebook och andra sociala medier.

Bonnier Tidskrifter har cirka 60 influencers där samtliga är knutna till varumärken som exempelvis Amelia, Damernas Värld, Mama och Sköna hem.

– Tailsweep var först med influencermarketing redan 2006 och tillsammans med Bonnier Tidskrifter så blir vårt influencererbjudande dessutom överlägset störst på marknaden. Vi stärker upp i alla vertikaler och vårt innehåll får både mest bredd och mest djup. Nu fortsätter vår satsning på innovativ teknik, bra research och starka influencers, kommenterar Daniel Troyse, Head of Influencer på Tailsweep.

I samband med sammanslagningen slutar Öjje Holt, efter endast några månder som vd för Tailsweep.

– Jag hade ett tydligt uppdrag, och nu är det slutfört, så jag lämnar den sista februari, säger han till Dagens Media.

Vad ska du göra nu?

– Jag ger mig in i online-casino-världen, det är ett helt nytt bolag, vi startar från scratch. De här killarna har hittat en lite ny infallsvinkel, det känns väldigt spännande. Jag kan berätta mycket mer, men det är lite tidigt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev