onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Bonnier tappar försäljningschef

Publicerad: 6 februari 2012, 14:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

Bonnier Tidskrifters försäljningschef Per Laredius lämnar sin tjänst.

Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Per Laredius är försäljningschef för b2b inom Bonnier Tidskrifter. Det vill säga huvudsakligen Veckans Affärer och Privata Affärer.

Nu slutar han dock på Bonnier Tidskrifter, för att dra igång egna bolaget LC Media.

– Per Laredius har jobbat här sedan 1995 och jobbade i många år med sitt egna bolag LD Media, som Bonnier Tidskrifter förvärvade för fyra år sedan. Då hade han ett tydligt uppdrag i att införliva bolaget i Bonnier Tidskrifter och bygga upp vår struktur. Nu är det avslutat och då rycker det i hans entreprenörsgen igen, säger Pontus Schultz, publisher på Bonnier Tidskrifter med ansvar för b2b.

Huruvida Per Laredius ska ersättas är ännu inte bestämt.

– Vi har ett bra gäng säljare här och på den digitala sidan samarbetar vi med Bink. Så nu tittar vi på hur vi ska organisera oss.

Dagensmedia.se har sökt Per Laredius.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev