Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Bonnier köper Miljöaktuellt av IDG

Publicerad: 22 September 2015, 06:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:51

IDG säljer titeln Miljöaktuellt till Bonnier Business Media.


Ämnen i artikeln:

BonnierIDG

­Miljöaktuellt har funnits i IDG:s portfölj sedan 2007, då förlaget köpte tidningen av Naturvårdsverket.

Nu säljs tidningen till Bonnier Business Media, som rymmer varumärken som Veckans Affärer, Resumé och Dagens Medicin.

– Att sälja en bra produkt som Miljöaktuellt är aldrig lätt, men strategiskt är försäljningen i linje med IDG:s utveckling mot att bli ett 100 procent digitalt och datadrivet techmediaföretag, säger Kit Gould, vd på IDG Sverige, i ett pressmeddelande.

Mikael Nestius, vd för Bonnier Business Media, säger i samma pressmeddelande:

– Vi ser fram emot att få ta över Miljöaktuellt och utveckla alla de produkter som finns under varumärket. Miljöaktuellt har under IDG utvecklats till en modern medieverksamhet med många olika produkter och intäkter som är ledande inom miljö och hållbarhet.

Bonnier Business Media ger sedan tidigare ut Miljörapporten, som har en inriktning som liknar den hos Miljöaktuellt.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BonnierIDG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.