Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Bonnier Creative tar chef från Stockholmspaketet

Publicerad: 4 November 2010, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Jascha Buckholt blir försäljningschef för Bonnier Creative, som bland annat ansvarar för förlaget advertorials-affärer.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterIpad

– Det kändes som en spännande utmaning. Det här passar mig utmärkt, säger Jascha Buckholt till dagensmedia.se.

Han kommer senast från en tjänst som försäljningschef för Bonniers annonspaket Stockholmspaketet, som samlar titlarna DN, Expressen och Stockholm City. Jascha Buckholt har också en bakgrund på säljbolaget Cape Media, som han grundade.

– Jag har jobbat mycket med magasin tidigare och en del med den här typen av försäljning. Men jag hoppas så klart kunna lära mig av det starka team som finns på Creative, säger han.

Totalt jobbar nu 11 personer inom Bonnier Creative, som bland annat ansvarar för Bonnier Tidskrifters Ipad-försäljning, advertorials samt eventförsäljning.

Just advertorials är ett annonsformat som diskuterats flitigt under året.

– Om läsarna uppskattar det finns det inga problem. Om de inte gör det så slutar de läsa. Jag tycker det ger ett ökat mervärde både för annonsörer och läsare, bara man gör det på ett schysst och snyggt sätt, säger han.

Louise Fallenius, i dag Head of Creative, går på föräldraledighet vid årsskiftet, men hon understryker att Jascha Buckholt inte är hennes vikarie utan en fast rekrytering. Hon kommer att ha kvar sin titel och, liksom Jascha Buckholt, rapportera till annonsdirektören Anders Kvarby.

– Sedan får vi se hur organisationen ser ut när jag kommer tillbaka, säger Louise Fallenius.

Stockhomspaketet har inlett jakten på en ersättare till Jascha Bukholt, som stannar kvar till februari 2011.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterIpad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.