Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Bonnier Business Press hittar säljchef

Publicerad: 14 Augusti 2013, 05:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

Som ny försäljningschef får Johan Petersen det övergripande ansvaret för säljet hos titlar som Resumé och Veckans Affärer.


Det var i vintras som Bonnier genomförde en omorganisation som bland annat innebär att Resumé och Veckans Affärer nu ingår i Bonnier Business Press, där Mikael Nestius är vd.

Nu har bolaget hittat en ny försäjningschef i Johan Petersen som bland annat arbetat på Svenska Dagbladet, som försäljningschef på FLT Media och som vd för Promedia.

– Det ska bli kul att komma in i den förändringsprocess som Bonnier befinner sig i. Jag har en bakrund på mediebyråsidan och har även varit egen företagare och jobbat med digitala projekt. Jag ser fram emot att kombinera mina erfarenheter både från analogt och digitalt, säger Johan Petersen till Dagens Media och fortsätter:

– Bonnier har många starka varumärken och har lyckats skapa nya intäktskällor. Jag ser fram emot att förstärka det som redan går bra och förbättra det som går sämre.

Samtidigt anställer Bonnier Business Press också Terry Potter till den nyinrättade tjänsten som digitalt affärsansvarig. Han hämtas närmast från Melbourne IT Digital Brand Services där han arbetat som affärsområdeschef.

Dagens Media söker Johan Petersen.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.