Tidskrifter
Bonnier-avhoppare tar över Chefs sälj
Publicerad: 17 februari 2012, 05:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32
Per Laredius hoppade av tjänsten som försäljningschef på Bonnier Tidskrifter för att starta eget. Nu har han, enligt uppgifter till dagensmedia.se, fått in tidningen Chef som kund.
HW
Henrik Widell
Per Laredius var försäljningschef för b2b inom Bonnier Tidskrifter. Det vill säga huvudsakligen Veckans Affärer och Privata Affärer. Han slutade i början av februari för att starta det egna säljbolaget LC Media.
Enligt uppgifter till dagensmedia.se har nu tidningen Chef valt att anlita LC Media, som ska ta över tidningens annonsförsäljning.
De inblandade väljer dock att lägga locket på.
– Jag kan inte kommentera detta just nu. Då får återkomma i början av nästa vecka, säger Margaretha Kühne, vice vd på Chef.
Per Laredius har trots upprepade försök inte gått att nås för en kommentar.