Blondinbella får egen tidning

2010-11-23 11:27 Martin Schori  

I vår är det premiär för Moderna Tidskrifters magasin "Egoboost". Chefredaktör och affischnamn blir Isabella Löwengrip.

– Jag vill arbeta med människor som är drivna. Jag är säker på att tidningen kommer slå, hon har mycket makt och jag tror vi kan få en bra försäljning, säger Moderna Tidskrifters vd Daniel Andersson Alm till dagensmedia.se.

Isabella Löwengrip blir chefredaktör för tidningen, som har premiär i vår. Målgruppen är kvinnor 20 till 30 år och fokus ligger på företagande och inspiration snarare än "yta".

– Det ska inte vara en ungdomstidning för 13-15-åringar, säger Daniel Andersson Alm.

Har hon den publiken i dag?

– Det tror jag verkligen. Hennes blogg handlar främst om entreprenörskap. Yngre läsare har nog sållats bort. Hon är inte störst längre, vilket kan bero på att hon ändrat inriktning. Vi ska framställa henne på ett mer positivt sätt, jag tror många har fördomar om henne.

Upplaga och utgivningstakt är inte satt, men Daniel Andersson Alm understryker att det inte handlar om ett oneshot.

"Egoboost" lanseras med kampanjer i butik och genom events.

Isabella Löwengrip tar samtidigt plats i Moderna Tidskrifters styrelse. Förlaget har tidigare meddelat att man ska starta en pappatidning samt en inredningstidning.

Nyheten om att Isabella Löwengrip startar tidning kommer samma dag som Bonnier Tidskrifter meddelade att man ger Elin Kling ett eget magasin. Både Isabella Löwengrip och Elin Kling blev kända för den breda allmänheten genom sina bloggar.

Martin Schori

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt