Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Blondinbella får egen tidning

I vår är det premiär för Moderna Tidskrifters magasin "Egoboost". Chefredaktör och affischnamn blir Isabella Löwengrip.

Martin Schori


Publicerad: 23 November 2010, 10:27
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:30

Ämnen i artikeln:

Daniel Andersson AlmIsabella LöwengripModerna TidskrifterBlondinbella

– Jag vill arbeta med människor som är drivna. Jag är säker på att tidningen kommer slå, hon har mycket makt och jag tror vi kan få en bra försäljning, säger Moderna Tidskrifters vd Daniel Andersson Alm till dagensmedia.se.

Isabella Löwengrip blir chefredaktör för tidningen, som har premiär i vår. Målgruppen är kvinnor 20 till 30 år och fokus ligger på företagande och inspiration snarare än "yta".

– Det ska inte vara en ungdomstidning för 13-15-åringar, säger Daniel Andersson Alm.

Har hon den publiken i dag?

– Det tror jag verkligen. Hennes blogg handlar främst om entreprenörskap. Yngre läsare har nog sållats bort. Hon är inte störst längre, vilket kan bero på att hon ändrat inriktning. Vi ska framställa henne på ett mer positivt sätt, jag tror många har fördomar om henne.

Upplaga och utgivningstakt är inte satt, men Daniel Andersson Alm understryker att det inte handlar om ett oneshot.

"Egoboost" lanseras med kampanjer i butik och genom events.

Isabella Löwengrip tar samtidigt plats i Moderna Tidskrifters styrelse. Förlaget har tidigare meddelat att man ska starta en pappatidning samt en inredningstidning.

Nyheten om att Isabella Löwengrip startar tidning kommer samma dag som Bonnier Tidskrifter meddelade att man ger Elin Kling ett eget magasin. Både Isabella Löwengrip och Elin Kling blev kända för den breda allmänheten genom sina bloggar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.