Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Blir förlagsredaktör på Aller

Publicerad: 16 November 2012, 09:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:04

UPPDATERAD. Aller Media inrättar en ny tjänst för Charlotta Flinkenberg. Hon blir förlagsredaktör för nya projekt på företaget.


Ämnen i artikeln:

Aller MediaCharlotta Flinkenberg

– Jag tyckte att jag var redo att få ta ett större grepp om de varumärken som vi har på Aller Media, istället för att fokusera på en titel. Det här är något som jag har velat göra under längre tid, men tajmningen har inte passat tidigare. Nu är det rätt tajming och det känns så klart jätteroligt, säger Charlotta Flinkenberg, till dagensmedia.se.

Charlotta Flinkenberg fortsätter att vara ansvarig utgivare och chefredaktör för varumärket Chic, parallellt med det nya uppdraget.

– Jag vill ha en fot kvar i Chic, det är min bebis, och man överger inte sina barn. Jag ska fortsätta utveckla varumärket, det finns absolut en hel del att fortsätta jobba med där, säger hon.

I den nya rollen som förlagsredaktör ska hon hjälpa till och stärka upp varumärkesarbetet inom olika titlar på förlaget.

– Den här rollen är mer av projektkaraktär. Det gäller ungefär tre projekt per år. Åsa Tengvall (publicistisk direktör red. anm.) ger mig projekt som vi ska prioritera. Det finns inte tid att springa på alla bollar hela tiden, säger hon, och fortsätter:

– Många chefredaktörer är upptagna med att göra tidningar och de kan inte alltid fokusera på varumärket, då ska jag stärka upp deras utveckling.

Vilka tre projekt ska ni fokusera på nu?

– Det kan jag inte gå in på. Men projekten behöver inte vara av redaktionell karaktär. Det kan gälla någon tidning som behöver starta upp en onlineverksamhet eller vill starta upp seminarieverksamhet för att stärka upp sitt varumärke.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev