Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Birka sjösätter kundmagasin

Publicerad: 21 Januari 2013, 13:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

Birka Cruises har tagit fram ett nytt kundmagasin som ska bygga lojalitet och väcka inspiration hos resenärerna.


Ämnen i artikeln:

Birka Cruises

Kundtidningen går under namnet Magasin Birka och når de första resenärerna i dag.

Tidningen, som är framtagen inhouse, släpps i samband med att rederiet lanserar ett nytt koncept ombord med nybyggda hytter och renoverade konferensrum.

Enligt Sandra Miller Kinge, marknads- och kommunikationschef på Birka Cruises, är tanken att tidningen ska väcka inspiration och guida resenärerna ombord på fartygen.

– Vi har haft olika typer av kommunikation med våra kunder och vi hade en kundtidning för länge, länge sedan. Tidningen ersätter många olika trycksaker och får ihop inspiration och information lite mer samlat, säger hon till dagensmedia.se, och fortsätter:

– Jag tror absolut att det är viktigt att bygga lojalitet och engagemang. Vi har redan ett stort engagemang i dag och vissa av resenärerna har hört av sig och velat bidra till tidningen.

Varför har ni valt att producera tidningen själva?

– Vi hade diskussioner med OTW och ett antal andra företag, men när vi började processen så märkte vi att det fanns så många nära oss som kunde bidra. Det finns så mycket energi hos resenärerna och internt att det ena ledde till det andra.

Hur ofta kommer tidningen komma ut?

– Vi vet inte exakt, men vi håller redan på med ett nummer till. Det finns så mycket att skriva om och att guida till ombord.

I det första numret av tidningen får läsarna bland annat möta Fredrik Eriksson, kock och rådgivare till Birka Cruises, ta del av shoppingtips och bli guidade bland fartygens restauranger och barer.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Birka Cruises

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.