Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Bingo Rimér lanserar Sexy

Publicerad: 19 Maj 2015, 10:39
Uppdaterad: 18 Februari 2016, 13:50

Med den nya tidningen vill Bingo Rimér knyta till sig den unga Youtube-generationen. Samtidigt har han registerat nya utgivningsbevis för sina andra tidningar.


Medan tidningen Pause riktar sig till äldre kvinnor ska Bingo Rimérs nya tidning Sexy fånga upp de yngre tjejerna.

– Vi ska fånga upp Youtube-generationen och ska jobba utifrån ett tidningskoncept men också ha väldigt mycket fokus på sociala medier, med till exempel en bloggportal. Parallellt med tidningen ska vi också utveckla både alkoholhaltiga drycker och klädkollektioner, så tidningen ska fungera som en marknadsföringsplattform, säger Bingo Rimér till Dagens Media.

I Sexy ska fokus bland annat ligga på bloggstjärnor, Paradise Hotel-deltagare och träningskulturen.

– Tanken är att man tränar på dagarna och festar på nätterna. Sexy kommer att ha en kaxigare framtoning än Veckorevyn, som vänder sig till samma målgrupp. Historiskt sett har Veckorevyn alltid varit väldigt helylle, så det här ska bli en kaxig uppstickare, säger Bingo Rimér och fortsätter:

– Historiskt sett har jag fotat alla bloggstjärnor vi har i Sverige, allt från Kenza till Paow. Det nätverket har vi och hela den kulturen ska genomsyra tidningen. Jag tror mycket på ett analogt komplement till vårt digitala fokus.

Samtidigt som Bingo Rimér har registrerat ett utgivningsbevis för tidningen Sexy har han också registerat utgivningsbevis för Lejon Medias titlar Pause, Man och Moore. Alla fyra är gratistidningar och tanken är att tidningarna, med de nya utgivningsbevisen, också ska kunna distribueras via post.

– I dagsläget ser vi inte en marknad i att sälja tidningar. På både Moore och Pause kunde man se hur försäljningen sjönk och då blev man väldigt deprimerad. Samtidigt är det viktigt att det finns just en tidning. Har man ett stort event för 2000 personer känns det angeläget att kunna dela ut en tidning, säger Bingo Rimér och fortsätter:

– Jag har jobbat med kommersiella tidningsprodukter sedan 1996 då jag började på Slitz. Min erfarenhet av att följa konverteringen till digitalt är att människor uppskattar en trycksak. Folk vill inte betala för den, men de har ett mycket högre förtroende för den tryckta skriften.

Det första numret av Sexy släpps i augusti. Moore kommer också att få ett nytt format, och tanken är att den ska skickas iväg till unga företagsledare.

– Jag leker med tanken att vi ska bli en folkligare version av DI Weekend. DI Weekend goes Melodifestivalen, kan man säga. Där ser vi en tydlig framtid för Moore, säger Bingo Rimér och fortsätter:

– Däremot finns det de som fortfarande associerar Moore med brudar. De som tänker sig storbystade blondiner kommer tyvärr att besvikna. Då får man titta på Paradise Hotel istället. Det är de som har tagit över den scenen helt.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.