Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

BBM stuvar om – så blir nya organisationen

Peter Fellman.

Alla varumärken förutom två berörs när Peter Fellman BBM gör om organisationen. Chef för annonssidan blir John Sjölund.


Publicerad 2019-05-10 12:25

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:

I början av april utsågs Peter Fellman till chef över hela DI-gruppen där både Bonnier Business Media (BBM) och Dagens Industri ingår. 

Bland BBM:s titlar ingår bland annat Veckans Affärer, Dagens Medicin, Resumé, Medievärlden och Dagens Media.

Nu väntar stora förändringar för titlarna, rapporterar Medievärlden. Under två år har man försökt att arbeta separat med varumärkena men framöver väntar ett upplägg liknande en matrisorganisation, säger Peter Fellman till sajten. 

I förändringen kommer man samla områden som event, annons, prenumeration och redaktion under ledning av en och samma person för varje område. 

– Genom att arbeta närmare ihop blir vi starkare och skapar bättre affärsnytta, säger Peter Fellman till Medievärlden. 

Chef för annonssidan blir John Sjölund medan Martin Mellgren kommer leda prenumerationssidan. Maja Florin blir chef för event och Christina Kennedy för redaktionellt. 

Alla titlar förutom Fastighetsnytt/Byggindustrin och Privata affärer påverkas av förändringen. En översyn av it och utveckling har också inletts för att kunna få ned alltför höga kostnader. 

Tanken är att den nya organisationen ska dra igång någon gång innan sommaren, exakt när är inte kommunicerat. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.