Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

BBM stuvar om – så blir nya organisationen

Publicerad: 10 Maj 2019, 12:25

Peter Fellman.

Alla varumärken förutom två berörs när Peter Fellman BBM gör om organisationen. Chef för annonssidan blir John Sjölund.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsPeter FellmanBonnier

I början av april utsågs Peter Fellman till chef över hela DI-gruppen där både Bonnier Business Media (BBM) och Dagens Industri ingår. 

Bland BBM:s titlar ingår bland annat Veckans Affärer, Dagens Medicin, Resumé, Medievärlden och Dagens Media.

Nu väntar stora förändringar för titlarna, rapporterar Medievärlden. Under två år har man försökt att arbeta separat med varumärkena men framöver väntar ett upplägg liknande en matrisorganisation, säger Peter Fellman till sajten. 

I förändringen kommer man samla områden som event, annons, prenumeration och redaktion under ledning av en och samma person för varje område. 

– Genom att arbeta närmare ihop blir vi starkare och skapar bättre affärsnytta, säger Peter Fellman till Medievärlden. 

Chef för annonssidan blir John Sjölund medan Martin Mellgren kommer leda prenumerationssidan. Maja Florin blir chef för event och Christina Kennedy för redaktionellt. 

Alla titlar förutom Fastighetsnytt/Byggindustrin och Privata affärer påverkas av förändringen. En översyn av it och utveckling har också inletts för att kunna få ned alltför höga kostnader. 

Tanken är att den nya organisationen ska dra igång någon gång innan sommaren, exakt när är inte kommunicerat. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev