Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Årets annonssäljare: "Det är bara glädje"

Publicerad: 15 November 2013, 08:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Ylva Sjölund på Aller media tog hem priset Årets annonssäljare under Tidskriftsgalan i går.


Ämnen i artikeln:

TidskriftsprisetAller Media

I kategorin Årets annonssäljare fanns ingen jury, till skillnad från de andra priserna. I stället är det medierådgivarna själva som röstat fram Ylva Sjölund, annonssäljare på Aller media.

– Det är supersuperkul, jag är väldigt smickrad. Man är ovan vid att få så mycket uppmärksamhet, säger Ylva Sjölund till Dagens Media.

Vad betyder priset för dig?

– Just nu är det bara glädje, men på något sätt är det väl ett kvitto på att man gjort en massa rätt. Framåt vet jag inte vad det kommer att betyda.

Varför tror du själv att du vann?

–  Ja du, om man det visste. Folk säger till mig att det märks att jag gillar det jag gör, att jag är engagerad. Men det finns otroligt många duktiga, så sen är det väl en tillfällighet att det blev just jag, Vi har många härliga varumärken på Aller media, så det är tacksamt att jobba med sådana varumärken.

Aller medias annonsdirektör Lotta Cederbom är lyrisk över utmärkelsen.

– Jag tycker att det är så himla roligt, jag har nominerat Ylva i alla år, hon har jobbat långsiktigt med ansvar för sina kunder och är omtyckt internt, och omtyckt bland kunderna. Det här är bland det finaste pris man kan få. Hon förtjänar verkligen det, säger hon till Dagens Media.

Årets Annonssäljare utses via juryurval och en omröstning bland de ca 200 medierådgivare som genomgått Sveriges Tidskrifters utbildning Diplomerad Tidskiftsrådgivare.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TidskriftsprisetAller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.