Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Appelberg snor Saab från Åkesson & Curry

Publicerad: 3 Mars 2014, 07:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Byrån tar över uppdraget att producera Saabs tidning Spirit, som görs om.


Ämnen i artikeln:

AppelbergÅkesson Curry

Saabs personaltidning Spirit har tidigare varit en renodlad interntidning. När nu contentbyrån Appelberg tar över produktionen görs tidnigen om och uppdraget breddas till att omfatta även externa intressentgrupper. Samtidigt ökas utgivningstakten från tre till fyra nummer per år.

– Det är spännande och utmanande att jobba för ett företag med den högteknologiska spets och samhällsbärande roll som Saab har. Det redaktionella materialet ska både skapa stolthet och beskriva komplexa kundlösningar på ett läsvärt sätt. Sammantaget är det ett mycket stimulerande uppdrag med en stor utvecklingspotential, som vi är väldigt glada över att ha fått, säger Calle Ericsson, vd för Appelberg, i ett pressmeddelande.

Att uppdraget gick till Appelberg berodde bland annat på Appelbergs breda kompetens när det gäller flerkanalspublicering, säger Åsa Thegström, Head of Group Communication, på Saab, i pressmeddelandet.

– Vi letade efter en leverantör som inte bara kan producera en bra och intressant tidning, utan även kan integrera materialet på ett naturligt sätt i vårt övriga kommunikationsarbete. Det redaktionella materialet är för värdefullt för att enbart användas i ett tryckt magasin.

Det första numret av nya Spirit kommer att distribueras i april. Spirit produceras på svenska och engelska med ett omfång på 28 sidor. Tidigare producerades tidningen av stockholmsbyrån Åkesson & Curry.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AppelbergÅkesson Curry

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.