Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Ansiktslyft tidskrift ska kommunicera bättre

Publicerad: 31 juli 2013, 10:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:39

Tidskriften Populär Kommunikation ändrar utgivningstakten från kvaratlsvis till varannan månad. Samtidgt ändras namnet och formatet.


Tidskriften Populär Kommunikation gavs ut av det familjeägda informationsföretaget med samma namn – vilket ledde till förväxlingar. Nu byter tidskriften namn till Kommunicera.

– Tidigare hade tidningen samma namn som företaget, vilket ledde till en del missförstånd. Dessutom beskriver namnet magasinet Kommunicera bättre vad publikationen handlar om, vilket vi också tror kan attrahera en bredare målgrupp, säger magasinets redaktör Björn Karlsson i ett pressmeddelande.

När man ändå passar på, byts även formatet från A4 till ett lägre och bredare format som bättre passar layouten.

Samtidigt utökas utgivningstakten från kvartalsvis till varannan månad.

Kommunicera riktar sig till dem som arbetar med ord, bild och layout och behandlar ämnen som text, redigering, formgivning och datoranvändning.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.