Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Annonsrekord för Amelia

Påskutgåvan av Bonnier Tidskrifters Amelia är årets bästa nummer annonsmässigt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 20 April 2011, 10:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:13

Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterAmelia

Tidningen är på 188 sidor och har en packningsgrad på ungefär 42 procent, berättar chefredaktören Åsa Lundegård. Förra årets påsknummer var på 164 sidor och 2009 på 148 sidor.

– Vi hade räknat med att ligga på ungefär samma sidantal som förra året. Påsknumret kommer ut under den tiden på året då annonsingången är jättestark, men det här tror jag också är något som hela branschen känner av, säger Åsa Lundegård.

Amelia har sålt slut i nästan varje nummer i år.

– Vi hoppas så klart att den uppåtgående trenden håller i sig. Det pratas så mycket om att tidskrifter kämpar i motvind, men samtidigt så ser vi ju hur stark tidningen är, med tanke på alla nya titlar som lanseras under våren. Det är kul att se att papperstidningen fortfarande är så unik och viktig för läsarna.

Förra året låg Amelias lösnummerförsäljning på i snitt 31 000 exemplar.

– Sommaren är en fantastisk tid för lösnummerförsäljningen och påsknumret brukar också gå bra. Vi hoppas att den här utgåvan når en bra bit över snittet.

Amelia har en upplaga på 100 100 exemplar, enligt senaste TS-mätningen.

Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterAmelia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.