Anders Juhlin till Bonnier Magazines & Brands

2018-02-08 10:25  
Anders Juhlin. Foto: Carl Klingspor

Fab medias förra vd Anders Juhlin blir ansvarig för digitala konsumentintäkter hos Bonnier Magazines & Brands.

I augusti förra året valde Aller media att lägga ner Fab media, tidigare Frida förlag. I samband med det lämnade Fab Medias vd Anders Juhlin sin roll. Nu står det klart vilket som blir hans nästa uppdrag: som ansvarig för digitala konsumentintäkter hos Bonnier Magazines & Brands.

Samtidigt växlar Bonnier Magazines & Brands upp sin digitala satsning och riktar blicken mot de digitala konsumentintäkterna. I Anders Juhlins roll ingår det att leda och samordna utvecklingen av befintliga och nya initiativ kring digitala konusmentintäkter.

– Bonnier Magazines & Brands är inne i en mycket spännande fas just nu med många pågående initiativ och en tydlig ambition och vilja att stå starka även i framtiden. En av de viktigaste komponenterna för att lyckas med den digitala affären är att öka de digitala läsarintäkterna. Här ser jag att Bonnier Magazines & Brands med starka varumärken, offensiva digitala mindset och sitt tydligt målgruppsfokuserade innehåll har alla förutsättningar för att lyckas, säger Anders Juhlin i ett pressmeddelande.

Hos Fab media drev han omställningen av företaget från en affär med tryckta magasin till digitalt fokus. Sin nya tjänst tillträder han den 5 mars och tar samtidigt plats i ledningsgruppen.

– Vi vet att vårt högkvalitativa redaktionella innehåll är otroligt uppskattat, har ett högt värde och är mycket intressant för våra kunder. Att ta betalt för det även digitalt och inte enbart i våra tryckta magasin är bland det viktigaste vi gör. Anders Juhlin kommer in som en superkraft här och kommer att göra ett strålande jobb. Jag ser verkligen fram emot att jobba tillsammans med honom, säger Frida Boisen, digitalchef på Bonnier Magazines & Brands.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt