Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Tidskrifter

Aller Medias vd: "Jag är stolt över att vi haft uthållighet med Chic"

Publicerad: 19 September 2012, 16:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:10

Stefan Ohlsson, vd på Aller Media, kommenterar nedläggningen av Chic för dagensmedia.se.


Ämnen i artikeln:

Aller MediaChicCharlotta Flinkenberg

– Jag är stolt över att vi har haft uthållighet och ett riktigt långsiktigt tänk kring Chic, säger Stefan Ohlsson, vd för Aller Media, och fortsätter:

– Många andra förlag lägger ner en titel som inte bär sig efter bara några nummer. Vi har hållit på i fem år men har dessvärre inte lyckats att skapa lönsamhet. Därför måste vi fatta det här beslutet.

Hade det inte funkat om ni hade minskat personalstyrkan på Chic?

– Vi har under fem års tid vridit och vänt på alla stenar för att lyckas med det här. Nu har vi kommit till ett läge där vi ser att vi får svårt att få lönsamhet i tidningen. Vi fortsätter att vrida och vända på alla stenar. Varumärket har ett värde men vad som kommer att hända med det är för tidigt att säga.

Kan det vara aktuellt att sälja Chic?

– Som sagt, vi har precis börjat titta på det här nu. Det kommer säkert att uppstå olika typer av möjligheter, men vad det blir är för tidigt att svara på.

Kommer du arbeta för att ha kvar Charlotta Flinkenberg hos Aller Media?

– Jag vill egentligen inte kommentera det, men alla på Chic är otroligt duktiga medarbetare, inklusive Charlotta.

Har ni någon ny stor satsning på gång för att kompensera nedläggningen av Chic?

– Vi arbetar ständigt med offensiv affärsutveckling, men det har egentligen inte med Chic att göra. Även om vi är väldigt framgångsrika så måste vi alltid gasa och bromsa samtidigt.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.