Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tidskrifter

Aller Media värvar Kvällspostens chefredaktör Martin Kroon

Publicerad: 3 November 2015, 10:47
Uppdaterad: 3 Juni 2016, 07:16

Martin Kroon, chefredaktör på Kvällsposten sedan 2011, blir ny publicistisk direktör på Aller Media.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Martin Kroon blir ansvarig för samtliga varumärken inom Aller Medias familjetitlar. Han ska även jobba med den digitala utveckling som sker inom mediehuset.

– Martin är en drömrekrytering med sitt driv och gedigna erfarenhet som publicist och journalist. Han har också varit med och drivit den digitala resan inom Kvällsposten och Expressen, en resa som även Aller Media befinner sig på. Med Martins erfarenhet om en verksamhet i snabb förändring, kommer han att bidra till att vi kan skruva upp tempot i vår utveckling inom både tryckta medier och digitala kanaler, säger Bodil Ericsson Torp, vd på Aller Media, i ett pressmeddelande.

Martin Kroon har jobbat 15 år inom Expressen/Kvällsposten, i flera olika befattningar.

– Jag är evigt tacksam för alla möjligheter jag har fått där och kommer att sakna alla underbara kollegor. När jag lärde känna Aller Media och människorna där, kändes den här chansen för spännande för att inte hoppa på, säger Martin Kroon i pressmeddelandet.

Martin Kroon ska jobba på Aller Medias kontor i Helsingborg. Han kommer att verka som en av två publicistiska direktörer. Han tillträder sin tjänst efter årsskiftet.

Martin Kroon ersätter Åsa Tengvall som lämnar Aller Media i augusti nästa år. Hon slutar efter 30 år på företaget.

– Det känns helt fantastiskt, jag blev friskförklarad i april efter att i flera år ha tampats med cancer. Nu vill jag göra något annat. Kanske skriva lite böcker och umgås massor med mina barnbarn, sade Åsa Tengvall till Dagens Media i september.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.