Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Tidskrifter

Aller Media tar in ny försäljningschef

Aller Media rekryterar en försäljningschef som ska ha fokus på relationen med medie- och pr-byråer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 21 December 2018, 08:21

Ämnen i artikeln:

Aller MediaMetro

Katharina Kuylenstierna blir försäljningschef på Aller Media.

Katharina Kuylenstierna kommer närmast från Digi Digi Media, som hon varit med och grundat, och har tidigare jobbat som bland annat vice vd och försäljningschef på Modern Women Media och försäljningschef på Metro.

I rollen som försäljningschef på Aller media ska Katharina Kuylenstierna utöver att driva medie- och pr-byråaffären även vara med och vidareutveckla bolagets säljstrategi.

– Aller Media rymmer flera av Sveriges främsta varumärken med både bredd och spets. Att tillsammans med kollegorna tillföra värden och utveckla affären ser jag mycket fram emot. Mitt mål är att vi ska bli bäst i Sverige på vad vi gör och inte minst att vi ska ha väldigt roligt på vägen, säger Katharina Kuylenstierna, tillträdande försäljningschef på Aller Media, i ett pressmeddelande.

Katharina Kuylenstierna tillträder i slutet av januari 2019.

Nyligen tillsatte Aller Media även en redaktionell utvecklingschef i Jens Stenberg, som ska leda arbetet med att digitalisera varumärkena. I november utsågs dessutom Martin Kroon till publicistisk direktör för hela koncernen.

I somras stod det klart att Aller Media valt att kapa 90 tjänster i bolaget, vilket skulle spara cirka 125 miljoner kronor.

Ämnen i artikeln:

Aller MediaMetro

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.