Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tidskrifter

Aller Media planerar att bli en fullskalig influencer-byrå: ”En enorm förflyttning”

Publicerad: 13 april 2022, 05:37

Malin Asp och Sara Forssberg på Aller Media.

Foto: Pressbild

På fyra år har Aller Media ställt om sin digitala affär och nu står den för 80 procent av intäkterna. Samtidigt ökar b2b-intäkterna med 45 procent – och under året satsar de på att bli en fullskalig influencer-byrå: ”Vi har dubblerat våra intäkter under ett par år nu”, säger Sara Forssberg på Aller Media.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

När Dagens Media i januari intervjuade Aller Medias vd, Lotta Cederbom, hade bolaget precis presenterat siffror som visade på ett ökande resultat för tredje året i rad. Att fortsätta

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.