Tidskrifter
Aller Media planerar att bli en fullskalig influencer-byrå: ”En enorm förflyttning”
Publicerad: 13 april 2022, 05:37
Malin Asp och Sara Forssberg på Aller Media.
Foto: Pressbild
På fyra år har Aller Media ställt om sin digitala affär och nu står den för 80 procent av intäkterna. Samtidigt ökar b2b-intäkterna med 45 procent – och under året satsar de på att bli en fullskalig influencer-byrå: ”Vi har dubblerat våra intäkter under ett par år nu”, säger Sara Forssberg på Aller Media.
Ämnen i artikeln:
Aller MediaNär Dagens Media i januari intervjuade Aller Medias vd, Lotta Cederbom, hade bolaget precis presenterat siffror som visade på ett ökande resultat för tredje året i rad. Att fortsätta
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.