Aller Media lanserar nytt affärsområde

Som en del av Aller Medias digitala utveckling etablerar mediebolaget det nya affärsområdet "mat och dryck" och varumärket "Stowr".

Som ett steg i Aller Medias digitala transformation etablerar företaget det nya affärsområdet "mat och dryck".

Samtidigt lanserar Aller Media också affärsområdets första varumärke – Stowr – som en del av sin digitala utveckling.

Stowr är en digital tjänst som fungerar som en digital receptpärm i app- och webb-format.

Genom tjänsten går det att samla och strukturera recept från olika källor, oavsett om recepten är hämtade från nätet eller skrivna för hand.

– Aller media är sedan länge en stor matinspiratör i print, genom Stowr ska vi ta en lika stor plats digitalt. Vi gör det genom att lösa ett direkt behov hos många människor, att kunna samla alla recept på ett ställe, till Dagens Media.

Peter Dennbrink säger att den nya tjänsten mer handlar om att förenkla vardagen för människor, snarare än att lansera en ny matinspirations-app – det finns redan så många ställen som människor hämtar inspiration ifrån ändå.

Målet är att Stowr inom tre år ska ha 270 000 inloggade användare. Niklas Engström, digital affärsutvecklingsdirektör, säger att mycket av marknadsföringen handlar om att få appen att spridas från person till person.

Hur ska ni lyckas med att locka användare?

– I grund och botten behöver det vara en så pass bra tjänst så att det blir en nätverkseffekt på den, så att den helst marknadsför sig själv. Sedan kommer vi arbeta mycket med influencers och sociala nätverk. Vi kommer även marknadsföra den online och i våra tryckta tidningar. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-11-28 14.04Uppdaterad 2016-11-28 14.23

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: